Olin kotona isoissa sukujuhlissa. Sukulaiset olivat ihania ja ystävällisiä, eksän uusi vain siivosi ihan koko ajan luutun kanssa. Mä sanoin eksälle, ettei toi voi olla oikein ja se vaan näytti kädellään, et ole hiljaa. Ex-käly sanoi, et se nainen siivoaa koko ajan, kun sillä ei ole muutakaan tekemistä: ei lapsia, ei ystäviä, ei työtä. Talon edessä oli kauniisti virtaava leveä kirkasvetinen joki ja joen toiselta puolelta oli kukkulalta puut kaadettu ja sieltä näkyikin yllättäen Tampereen Lentävänniemi. Mä olin ihan ihmeissäni, et kuinka se voi olla noin lähellä ja kuinka mä en ole tiennyt. Joku naapuri tiesi kertoa, et Lentävänniemessä oli oikein kerätty nimilistaa meiltä kuuluvaa mekkalaa vastaan.

Juhlat merkkaa elämän rikkautta, ainakin juhlat, joissa on kivaa. Elämä on ollut täysipainoista ja aika hyväähän se on nytkin. Kakkosvaimo on varmaankin tyytymätön elämäänsä, kun siivoaa koko ajan :). Virtaava joki on elämän kulkua, veden kirkkaus on elämän selkiintymistä. "Jos virta soljuu läpi unen maiseman, elämänlaivasi ohjataan uusille kulkuvesille, uusia voimia vapautuu." Jippii! :) "Kaadettu puu on sisäisten ristiriitojen vertauskuva". Ja niitähän oli monta, niin monta, että ne esti näkymät  - Lentävänniemeen! Sitä mä en osaa mitenkään tulkita. Kuuklasin sen kyl heti ja olis mulla varaa ostaa pieni asunto sieltä. Mutku mä en nyt halua. En ole muuten ikinä sielä käynyt, enkä tunne ketään, joka asuisi siellä. Ihmejuttu!  Ehkä unessa Lentävänniemi kuvasi mulle jotain haaveitten satumaata : )).