Mitään unia en viime yöltä muista, mutta lehmiä vilahteli. Muistuttaisiko mun yöpöydän lamppu hämärissä hiukka lehmänpäätä? "Naisilla lehmä viittaa siihen, että unennäkijä kaipaa lämpöä, kärsivällisyyttä ja hyvyyttä." Itseasiassa, uskokaa tai älkää, mä näen työssä näitä ominaisuuksia päivittäin. Jos mä johonkin niitä kaipaisin, niin lasten parisuhteisiin...hhhmmm, lehmähän viittaa myös äidillisyyteen. Mutta mä en itse niiden elämille mitään voi. Paitsi tietty pitää yhteyttä ja auttaa, lähinnä taloudellisesti, tarvittaessa.

Viime viikolla näin järjettömän pahaa unta siitä kuin mun lapsille tapahtui onnettomuus ja mä keräsin esikoisen palasia kuin Lemminkäisen äiti. Tosin se muuttui veljekseni siinä vaiheessa, ihan kuin mun alitajuntani olisi huomannut menneensä liian pitkälle. Intialaisen unikirjan Jagaddevan mukaan ruumiin paloittelu on varma merkki siitä, että saan paljon jälkeläisiä ja rikkautta : )). Oli muuten eka kerta, kun tämmönen myyttinen hahmo kuin Lemminkäisen äiti, tuli mun uneeni. Täytyykin lukea Kalevalaa, jotta selviää mimmoinen nainen se oli. Unessa mä olin kuin siinä Gallen-Kallelan maalauksessa Lemminkäisen äidistä. Polvillani ja itkin ja parkusin hulluna.

Mulla on ollut jonkinverran semmosta "kuumuudesta kärsimistä" öiseen aikaan, mikä liittyisi vaihdevuosivaivoihin. Toisaalta se voi liittyä surkeaa syömiseenkin, liikaa hiilareita, epäterveellistä mössöä. Oon myös selvästi ollut taas ahdistunut ja jännittynyt. Ehkä se johtuu jumpasta lintsaamisesta. Täytyy ottaa itseä niskasta kiinni.  Vaan nytpä alkaakin Nutrilett -kuuri. Hah, saapa nähdä miten käy. Muunlaisesta laihduttamisestahan ei ole tullut loppujenlopuksi mitään.